top of page

OPLEVELSESDESIGN

Her finder du 4 eksempler på nogle af mine oplevelses-design, der alle fokuserer på formidling af viden. Kontakt mig endelig for en uforpligtende samtale, hvis du står overfor en formidlingsopgave. Jeg bidrager med konceptudvikling.

Bordet1109%20kopi_edited.jpg
Det talende cafe bord

Ideen med det ”Det talende cafebord" er at lade to forskere eller samfundsdebatører føre en  en perspektiverende samtale om et aktuelt emne. Samtalen er optaget og kan høres når man sætter sig ved bordet, der er forsynet med hovedtelefoner og indbygget fladskærm, hvor der vises en kunstvideo. Bordet kan stilles op på caféer og andre offentlige steder.

d08612e1-c3a5-4dd9-9e88-74e24ec2901b_1_9
FGP_21%202_edited.jpg
Syddansk Børneuniversitet

Den bagvedliggende ide med dette design er at bringe universitets forskning ud i folkeskolen. Den oprindelige tanke omfattede et korps af forskere, der blev klædt på til at tage ud i folkeskolerne understøttet af visuelt materiale. Siden blev platformen ændret til at være et online universitet.

Forsker Grand Prix

Forsker Grand Prix er et underholdende formidlingskoncept. 7/8 forskere - f.eks. ph.d dyster om at blive kåret som den bedste formidler. Det er et show og en konkurrence, hvor både forskning, formidling kombineres. Konceptet er bredt vidt og har fået forskellige titler: Ph.d Cup - Forsker Fight. 

luther-talkshow-kbh-06-soeren-kjeldgaard
Historiske Talkshows

Historiske talkshows” er  et vidensformidlende talkshow-koncept, der kan anvendes på hvilken som helst historisk person eller periode. Normalt forbinder man talkshow-programmer med tv-udsendelser. For ”Historiske talkshows” gælder det imidlertid, at der udelukkende er tale om en live-begivenhed, hvor showet præsenteres for publikum i en teatersal eller lignende .

bottom of page