Kontakt

info.noergaard@gmail.com

40739973

HVORDAN HÅNDTERER JEG MODSTAND?

                               - OVERBEVISENDE RETORIK

 

Formål

Formålet med dette kursus er at styrke dine retoriske evner, så du er i stand til at overbevise andre, skabe følgeskab og håndtere modstand. Ledelseskommunikation handler ofte om at skabe forandringer. Og når forandringer skal kommunikeres kan man godt møde modstand. Hvad gør man så? Ledelseskommunikation handler også om at levere budskaber, som ikke alle er enige i eller kan se meningen med. Hvad gør man så?

 

Dette kursus giver dig redskaber til at analysere og vurdere andres argumentation og til selv at argumentere hensigtsmæssigt og godt. Hvilke argumenter skal du bruge? Hvordan vender du et angreb til din fordel? Og hvordan kan en rolig stemmeføring og et behersket kropssprog hjælpe dig i pressede situationer?

 

Om kurset

Kurset veksler mellem teoretiske oplæg, gruppe-øvelser og rollespil. Undervisningen er case-baseret. Dvs. du med bringer 2-3 konkrete kommunikative opgaver, som du kommer til arbejde med i løbet af dagen..

 

Udbytte

  • Værktøjer til at opbygge en god argumentation

  • Værktøjer til at vælge de rette argumenter

  • Værktøjer til at vinde tilslutning

  • Erfaring med at vende angreb til egen fordel

  • Viden om hvordan modstand kan tackles

  • Større personlig gennemslagskraft

  • Stærke performativt beredskab

 

Vi fik alle, både ledere og medarbejdere, stort udbytte af vores temadag om at håndtere modstand. En medarbejder sagde efterfølgende; ”Jeg har været med til mange temadage i min karriere som sygeplejerske, men jeg tror det er denne jeg har fået allermest ud af”. Tak til Bent for at skabe gode rammer, inspiration og ikke mindst, for at give helt konkrete redskaber som vi kan arbejde videre med.

                            Karina Olling, Daglig leder af Center for Fælles Beslutningstagning, Sygehus Lillebælt